29 augustus 2021 HCV’90 E1 – Meervogels

Wat een goed begin van dit nieuwe seizoen. We hebben namelijk de wedstrijd gewonnen met 15-4!! WIEHOE!!

Het is voor ons allemaal weer even wennen, vroeg opstaan, handballen op een heel veld, grotere doelen, strengere en iets andere spelregels en vandaag helaas geen wissels. Maar wat hebben die meiden het goed gedaan vandaag. Het was een hele leuke wedstrijd om te zien. Wij als publiek hebben genoten en we hebben staan joelen en juichen om de mooie acties, goede stops van de keepers en natuurlijk om de prachtige doelpunten.

Er werd meteen vanaf het begin goed verdedigd en daardoor konden we een paar keer de bal onderscheppen en op de break out gaan. Snel rennen en tippen tegelijk richting het doel van de tegenpartij, dan timen wanneer je de bal moet vasthouden, drie passen maken, sprongschot omhoogkomen, kijken waar de keeper staat en dan scoren!!! Ik kijk mijn ogen uit en vind het geweldig om te zien hoe onze meiden vooruit zijn gegaan. Dat komt vast en zeker doordat we met elkaar fanatiek zijn blijven door trainen tijdens de corona tijd. Petje af!!

Ruststand 9-2

In de tweede helft waren er ook weer mooie acties te zien. De bal werd rondgespeeld en de vrije man op de cirkel werd gezien en aangespeeld. Ook de keepers deden hun best. Zo werden er een paar mooie ballen uit het doel gehouden. Sanne onze nieuwe coach heeft het hartstikke goed gedaan. We vinden het leuk om je als coach bij ons te hebben. We gaan er weer een mooi seizoen van maken met hopelijk veel gewonnen wedstrijden en veel handbalplezier!!

Het seizoen van de meiden B

Op Hemelvaartsdag 2017 werden de ‘nieuwe’ begeleiders aan de meiden voorgelegd! Zij kregen de kans om aan te geven wat ze graag wilden en gaven aan graag naar een toernooi te gaan! Dat klonk het trainsterskoppel wel goed in de oren (een ‘serieus’ toernooi spelen met een feestavond) en zo werd er gekozen om er een fantastisch seizoen van te gaan maken met elkaar!

Onze toppers moesten in het begin nog een beetje wennen aan het (soms misschien een tikkie overdreven) fanatisme van de coaches, maar na een paar weken waren ze aangestoken en werd er elke wedstrijd vol passie gestreden voor de overwinning. Natuurlijk zijn er zowel trainingen als wedstrijden met pieken en dalen geweest, maar aan de motivatie heeft het nooit gelegen! Wedstrijd na wedstrijd staat het team er met zijn allen en gaan zij steeds meer voor elkaar door het vuur. Het is een super leuk team dat elkaar naar grotere hoogtes gaat brengen en waar nog heel veel potentie inzit! Dit hopen we natuurlijk met zijn allen te gaan aanschouwen, maar wat zijn er als team een stappen gemaakt en wat ziet ons trouwe publiek/coaches soms mooie dingen!

Maar nu afgelopen seizoen. Buiten begon het feest in weer en wind en soms zelfs met een lelijk groen kleedje maar dat maakt ons niet uit (alhoewel buitenhandbal ook best afgeschaft mag worden;)) begonnen we een beetje onwennig. Toch werden er vier van de zes wedstrijden gewonnen, zelfs met de coach in Spanje die via FaceTime zich er toch even mee wilde bemoeien :).

Toen in oktober 2017 lekker naar de zaalcompetitie. Dit werd het moment van de meiden, vanaf nu alles op alles en keihard werken met zijn allen en dit was niet tegen dovemansoren gezegd want training na training en wedstrijd na wedstrijd zijn ze er altijd en gaan ze alleen het veld op om te winnen en dat is precies wat er vanaf oktober is gebeurd! Met nog drie wedstrijden te spelen was HET KAMPIOENSCHAP al binnen! Joeeehooeeeee! Gewoon ongeslagen kampioen worden, wat een toppers zijn jullie en wat een leuk team hebben jullie! Jullie ietwat strenge coaches zijn super trots, en hopen dat jullie dit als team nog heel lang samen volhouden. Buiten handbal is met dit weer even minder leuk dan binnen maar we gaan ook zeker werken voor het kampioenschap buiten want die taart houden we er graag in!

Dank jullie wel voor dit seizoen al tot nu toe en uiteraard willen wij nog even van dit moment gebruik maken om alle ouders/fans te bedanken voor alles wat jullie voor jullie lieve meiden doen!

Groetjes,
de supertrotse fanatieke coaches