Vanaf 1 maart kun je bij HCV’90 alleen nog betalen met de pin of onze Clubcard.

Vlot betalen is prettig voor elke sportvereniging en kantine. Pinnen met je betaalpas of mobiele telefoon is snel, makkelijk en veilig. Hoog tijd om van pinnen een echte sport te maken! Vanaf 1 maart 2020 is het daarom niet meer mogelijk om met contant geld te betalen.

De voordelen op een rijtje:

  • Contactloos betalen: snel en veilig
  • Het geld staat meteen op de rekening van de club
  • Geen wisselgeld, vals geld, af- en aanvoer van geld en afstorten
  • Kasverschillen behoren tot het verleden
  • Veilig: minder kans op fraude, fouten, overvallen en inbraak
  • Minder verantwoordelijkheid voor medewerkers en vrijwilligers


Uiteraard kun je ook met onze Clubcard betalen.

Ben jij lid van HCV’90 en heb je nog geen Clubcard? Dan kan je die gratis krijgen. Tijdens de thuiswedstrijden in het buitenseizoen is de Clubcard op te halen in de bestuurskamer. Pas kwijt of kapot? Voor € 5,00 kan je een nieuwe kopen.

Een voordeel van het gebruik van de Clubcard zijn de lagere kosten voor de vereniging. Voor elke pintransactie wordt door de bank € 0,15 in rekening gebracht. Bij het gebruik van de Clubcard worden deze kosten alleen in rekening gebracht voor het uploaden van de Clubcard.


HCV’90 clubcardOns kassa systeem in kantine is geleverd door Twelve. Het is een simpel en gebruiksvriendelijk systeem. Met de introductie van het nieuwe kassa systeem hebben wij ook de clubcard van HCV’90 geïntroduceerd. Met deze pas kun je gemakkelijk betalen aan de kassa. Je zet snel en simpel geld op de kaart via de knip app. 

De HCV’90 clubcard heeft enkele belangrijke voordelen: je hoeft geen geld meer mee te nemen naar HCV’90, je hebt overzicht en controle over je bar-uitgaven (of die van je kind).

Afrekenen aan de bar kan op twee manieren:

  • Met je gewone PIN-pas; kan ook contactloos met je telefoon
  • Met de Clubcard (met voldoende saldo).

Het ‘opladen’ van de Clubcard kan:

  • Thuis met iDEAL via www.mijnkniponline.nl (minimaal 10 euro): 
  • In de kantine met je eigen bank PIN-pas (elk bedrag)
  • Via de KNIP app, door je pas en rekening te koppelen aan de app.

Hieronder vind je antwoord op de meeste vragen rondom de Clubcard:

Hoe werkt betalen met de HCV’90 Clubcard?
Voor de administratieve afhandeling heeft HCV’90 een overeenkomst gesloten met Twelve. Zij zijn leverancier van ons kassasysteem in de kantine en beheren de BackOffice van de betaalfunctie van de Clubcard.



De Clubcard is een veelzijdig betaalmiddel dat je het nodige gemak en voordeel oplevert. Met deze persoonlijke ledenkaart kun je bij HCV’90 aan de bar afrekenen. Uiteraard wordt er vertrouwelijk omgegaan met je persoonsgegevens. Deze worden in geen geval aan anderen verstrekt.

Bij een Clubcard betaling heb je geen pincode nodig. Om af te rekenen wordt de Clubcard op de kaartlezer gelegd, dat is alles. Als er onvoldoende saldo op de kaart staat kan de betaling omgezet worden in een PIN-betaling.

Hoe activeer ik mijn Clubcard?
Voor je met de Clubcard kan betalen, dien je de Clubcard te activeren door deze op te waarderen met een saldo. Je Clubcard is gereed voor gebruik zodra er saldo op staat.

Hoe kan ik saldo laden op mijn Clubcard?
Dat kan aan de bar in de kantine of via internet (iDEAL). In het eerste geval betaal je met je PIN-pas en wordt het bedrag direct op je Clubcard gezet. Om je Clubcard via internet op te laden ga je naar www.mijnkniponline.nl en log je in op je persoonlijke pagina. Om veiligheidsredenen heb je een loginnaam en wachtwoord nodig die je in een aparte e-mail ontvangt. Met iDEAL moet het op te waarderen bedrag minimaal 10 euro en maximaal 200 euro zijn.

Kan ik met mijn Clubcard ook ergens anders betalen?
Nee, met het tegoed op je Clubcard kan alleen bij HCV’90 worden afgerekend.

Kan er saldo worden teruggestort of uitgekeerd?
Saldo wat op de Clubcard staat kan alleen worden teruggestort op een bankrekening bij beëindiging van het lidmaatschap. Stuur een e-mail naar penningmeester@HCV90.nl met al je gegevens, pasnummer en banknummer.

Hoe weet ik wat mijn actuele saldo is?
Bij het afrekenen wordt het actuele saldo op het LCD-scherm/klantendisplay aan de klantkant getoond. Je kunt ook om een bonnetje vragen. Op de bon staan de consumpties en het actuele saldo. Je kunt degene achter de bar ook vragen om op “Saldo” te drukken en de pas op de paslezer leggen. Het saldo wordt dan getoond.

Een andere mogelijkheid is inloggen op www.mijnkniponline.nl. Deze site is te bereiken via elke mobiele telefoon, tablet of computer. Op deze site kan je je saldo en gebruikte consumpties inzien, gegevens wijzigen en je pas opwaarderen middels iDEAL. Bovendien is het mogelijk om:

  • Rekeningen te koppelen, dat wil zeggen dat bijvoorbeeld alle gezinsleden vanuit dezelfde rekening betalen;
  • Log-ins koppelen, de rekeningen blijven apart maar de bestedingen kunnen wel worden ingezien vanuit 1 log-in (misschien handig als je wilt weten wat je kinderen zoal kopen).

Als je een of beide opties wilt activeren, graag een mail met wens en de betreffende pasnummers naar: penningmeester@HCV90.nl.

Wat doe ik als ik het niet eens ben met een saldo-afboeking?
Het is mogelijk om een transactie te corrigeren. Dit kan alleen gebeuren door de penningmeester. Stuur een e-mail met je gegevens en je vraag naar: penningmeester@HCV90.nl

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Na inloggen op www.mijnkniponline.nl kun je onder de menuoptie ‘Instellingen’ en ‘Mijn gegevens’ je gegevens wijzigen.

Wat moet ik doen bij diefstal of vermissing en ben ik dan mijn saldo kwijt?
Blokkeer je Clubcard zo snel mogelijk. Na inloggen op www.mijnkniponline.nl kan je onder de menuoptie ‘Blokkeren’ meteen de desbetreffende clubcard blokkeren. Het saldo blijft gewoon op de server staan maar snel blokkeren is wel van belang omdat de vinder misbruik zou kunnen maken van je Clubcard.

Wat moet ik doen indien mijn Clubcard niet werkt?
Loop even langs in de bestuurskamer.

Hoe kom ik aan een nieuwe Clubcard?
Een nieuwe Clubcard kan worden opgehaald in de bestuurskamer. Een nieuwe pas kost 5 euro. De nieuwe pas zal automatisch worden geactiveerd.

Kunnen niet-leden (bijvoorbeeld ouders) ook een Clubcard aanvragen?
Ja, dat kan deze is aan te schaffen á 5 euro in de kantine.


Hoe zit het met de Clubcard voor minderjarige leden?
Voor ouders/verzorgers van minderjarige leden bestaat de mogelijkheid om het saldobeheer over de Clubcard voor hun kind te voeren. Hiermee kun je de uitgaven limiteren.

Is er een Clubcard voor teams?
Ja, dat kan dit is de vervanger van het zgn. ‘potje’. HIervoor kan het team een aanvraag doen via penningmeester@HCV90.nl. Je ontvangt dan 4 passen voor het team waaraan leden van het team worden gekoppeld. Iedereen kan dan zelf geld overmaken op de card waarmee dan betaald kan worden.